Community Management is het management van een groep of community. Het is een vrij brede term, die vaak wordt geassocieerd met het beantwoorden van online klachten. Maar: het omvat veel meer dan dat. Community Management is op te delen in vier pijlers:
- Vergroten van de schare fans, o.a. door op relevante blogs de conversatie aan te gaan;
- Betrokkenheid, o.a. door content te verspreiden en vragen te beantwoorden;
- Monitoring, o.a. door bezoekersgedrag te analyseren en door feedback te vragen;
- Optimalisatie, o.a. door de strategie aan te sturen op basis van monitoring en kennis en ervaring vanuit de community intern in de organisatie te presenteren.
Ook interessant
Training Contentstrategie & Content Marketing
Cursus Contentcreatie & Contentproductie
Wilt u de winstgevendheid van uw organisatie verhogen?
Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul uw e-mailadres in en ontvang de video.Mogelijk ook interessant
In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.
Laat een reactie achter