Hoe kun je jezelf onderscheiden met jouw content marketing inspanningen ten op zichte van alle content die er in jouw vakgebied dagelijks bij komt? Eén van de belangrijkste manieren om lezenswaardige en deelbare content te realiseren is door het maken van unieke en creatieve content. Die leveren je enorme hoeveelheden lezers, links en likes op. Hoe realiseer je unieke en creatieve content precies? De slideshare presentatie in dit artikel van Mark Johnstone van Distilled legt dit goed uit.
Presentatie: hoe je betere content ideeën kunt produceren
Mark is de manager van het creatieve team bij online marketing bureau Distilled. In de onderstaande presentatie met de titel “How to produce better content ideas” geeft hij voorbeelden van creatieve content en deconstrueert hij deze content zodat we ervan kunnen leren. Daarnaast gaat hij ook in op het hele creatieve proces wat zijn team doorloopt om hun eigen content te realiseren.
Het gaat niet om jouw product
Mark legt in zijn presentatie uit dat het bij lezenswaardige en deelbare content niet om jouw product gaat. Hierbij gebruikt hij Red Bull als voorbeeld: de content van dit energiedranken merk gaat niet over hun drankjes maar over energie, adrenaline en tot het uiterste gaan. Dit zie je ook door alle filmpjes, foto’s en media aandacht van de evenementen van Red Bull zoals bijv. het Red Bull Stratos evenement waarbij Felix Baumgartner de hoogste parachute sprong ooit maakte van 39km hoogte.
Uiteraard hebben jij en ik niet het budget van Red Bull tot onze beschikking. Door vrij te associëren en lateraal te denken, kun jij ook op creatieve ideeën komen. Bekijk bijvoorbeeld eens deze slide met associaties over (Dove) zeep:
Je ziet dat je hiermee genoeg ideeën voor creatieve content kunt realiseren die niets met je product te maken hebben.
Hieronder dan de presentatie met maar liefst 144 slides – wat mij betreft echt de moeite waard om te bekijken. Bekijk vooral het creatieve proces op het einde van de presentatie:
Wilt u de winstgevendheid van uw organisatie verhogen?
Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul uw e-mailadres in en ontvang de video.Mogelijk ook interessant
In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.
Laat een reactie achter