Shazam is een van de allerpopulairste apps ter wereld. De app herkent muziek in de omgeving van je telefoon en kan je dus vertellen welk nummer je hoort. Uit Amerikaanse experimenten blijkt dat contentmarketeers deze app.
Shazam is een app die geniaal is in zijn eenvoud. De toepassing zorgt ervoor dat je smarthpone via de microfoon muziek in je buurt herkent. In een oogwenk beantwoordt de app de vraag die haast iedereen zich dan stelt: van wie is dat nummer ook alweer?
Volgens Shazam gebruiken meer dan honderd miljoen mensen de app op zijn minst een keer per maand. Bij een recente investeringsronde haalde het bedrijf 26 miljoen euro op. Het Londense techbedrijf is nu dan ook goed voor een totaalwaarde van meer dan 1 miljard euro.
Eerste stap customer journey
Op zich is de toepassing zo eenvoudig dat je zou vermoeden dat ze nauwelijks van nut kan zijn in een contentmarketingstrategie. Toch sluit de app in essentie aan bij wat contentmarketing betekent: mensen helpen bij het vinden van oplossingen tijdens een aankoopproces. Iemand die bij het wandelen in een winkelstraat een nummer hoort dat hem of haar bekoort en opzoekt wie de artiest is, staat aan het begin van een ‘customer journey’.
LEES MEER / CONTENTMARKETINGOPLEIDINGEN / INSCHRIJVEN GRATIS WEBINAR CONTENTMARKETING
Wilt u de winstgevendheid van uw organisatie verhogen?
Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul uw e-mailadres in en ontvang de video.Mogelijk ook interessant
In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.
Laat een reactie achter