‘Het wordt tijd dat we content gaan ontwikkelen vanuit de hulpbron-marketing gedachte. Het woordenboek geeft voor hulpbron ‘waar iets goeds uit voortvloeit’. De basis onder het verwezenlijken van content marketing doelen. We moeten ophouden met denken over hoe we nog meer spul moeten produceren en gaan nadenken over hoe we nuttige dingen bouwen die de problemen van onze doelgroep betekenisvol kunnen oplossen.’Aan het woord is Carlton Hoyt, mede- oprichter en consultant bij life science marketingbureau BioBM Consulting.
Hoyt legt op de site van The Content Marketing Institute uit: ‘Content kan een hulpbron zijn en omgekeerd, dus is het belangrijk om het onderscheid tussen de twee te kennen. In het kort:
- Content geeft meestal informatie. Hulpbronnen geven oplossingen voor problemen.
- Content kan over van alles en nog wat gaan. Hulpbronnen richten zich speciaal op de behoeften van de doelgroep;
- Content kan oppervlakkig zijn. Hulpbronnen moeten behoorlijk volledig zijn om problemen echt op te kunnen lossen;
- Content kan hapsnap georganiseerd zijn. Hulpbronnen vereisen een behoorlijk samenhangende organisatie om effectieve oplossingen te bieden;
- Content zegt tegen de doelgroep: ‘Ik heb je wat te vertellen, luister naar me’. Hulpbronnen zeggen tegen de doelgroep: ‘Ik weet dat je deze problemen of behoeften hebt, laat ons helpen ze op te lossen’.
Voorbeelden
Een van de eenvoudigste manieren om een hulpbron te bouwen is om content te organiseren in aparte , complete eenheden rond een probleem, die aanzetten tot een hogere besteding. Dat deed The Home Depot op zijn DHZ projecten- en ideeënsite. Zij organiseerden hun content in categorieën en verdeelden die toen onder in individuele projecten. Alle content voor een project is toegankelijk via een enkele pagina en compleet van start tot finish. De organisatie is logisch en de navigatie gemakkelijk, dus je kunt eenvoudig vinden wat je zoekt. Het zou voor The Home Depot een stuk makkelijker zijn geweest om een hoop kleine blogposts te creëren met doorkliktitels als
LEES MEER / CONTENTMARKETINGOPLEIDINGEN / INSCHRIJVEN GRATIS WEBINAR CONTENTMARKETING
Wilt u de winstgevendheid van uw organisatie verhogen?
Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul uw e-mailadres in en ontvang de video.Mogelijk ook interessant
In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.
Laat een reactie achter