In mijn vorige blog gaf ik tips over Het domino effect van sociale content. Persoonlijke content en exclusieve content zijn daar sterke vormen van.
Gepersonaliseerde content kun je zien als een combinatie van de twee. Doordat de content heel persoonlijk en exclusief is zullen je fans er dankbaar en gretig gebruik van maken.
Deze vorm van sociale content wordt dan ook veelvuldig ingezet door merken die daarmee hun fans activeren op sociale media. In deze blog een paar ijzersterke voorbeelden van merken die gepersonaliseerde content succesvol inzetten.
Coca Cola
Het merk met de meeste fans in de wereld is Coca Cola. En geeft ook hier weer het goede voorbeeld. Happyness op een flesje. Leuk om voor je zelf of voor je vriend(in) te kopen, niet voor niets is de hashtag #ShareACoke
Heinz
Een beetje fan van Heinz begint zijn dag met tomatenketchup en eindigt zijn dag met tomatenketchup. En dus is het wel zo cool als je je eigen Heinz tomatenketchup label hebt.
Nutella
Ook Nutella mag zeker niet ontbreken in dit lijstje. Het wereldberoemde Italiaanse merk timmert hard aan de weg met sociale content voor haar fans.
FamousGrouse
Whiskey staat bekend om zijn special editions. Whiskey fans van FamousGrouse kunnen nu getrakteerd worden op hun eigen gepersonaliseerde edition.
NB: whiskey is een populair cadeautje voor vaders. Logisch dus dat FamousGrouse met “FamousFather” inhaakte op vaderdag.
Nike ID
Het personaliseren van je label of etiket is 1 ding. Het personaliseren van je product gaat nog een flinke stap verder. Nike ID is hier een bekend en zeer populair voorbeeld van. Hier kun je je eigen Nike schoen ontwerpen op basis van je zelfgemaakte design en je eigen tekst. Hoe cool!
Andhowabout B2B?
Ook zakelijk kun je gepersonaliseerde content uitstekend inzetten. Mooiste voorbeeld vind ik deze case van ABN Amro waarbij filmpjes gepersonaliseerd zijn op prospects.
Relationeel
Gepersonaliseerde content leent zich overigens ook uitstekend om relationeel in te zetten. De glossy met de (voor)naam van de relatie op de cover is hier een populair voorbeeld van. Low budget zijn er ook genoeg mogelijkheden zoals een wijnfles met gepersonaliseerd etiket.
Origineler zijn gepersonaliseerde postzegels. Als ik een nieuw logo heb laten ontwikkelen verras ik mijn klant graag met een velletje postzegels met zijn nieuwe logo.
Last but notleast
En dan het mooiste voorbeeld van gepersonaliseerde content als laatste. Afgelopen vrijdagmiddag is mijn zoontje geboren. De naam laat zich raden, want dit beeld spreekt voor zich. Op dit moment ben ik dus een heavy user van muisjes van De Ruijter. Ben je in de buurt van Eindhoven? Dan smeer ik graag een beschuitje voor je met gepersonaliseerde muisjes 😉
Meer blogs
Op www.aangenaamanders.nl/blogs plaats ik met regelmaat blogs over content en social media.
Wilt u de winstgevendheid van uw organisatie verhogen?
Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul uw e-mailadres in en ontvang de video.Mogelijk ook interessant
In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.
Laat een reactie achter