Hannah Smith, Content Strategist bij het internationale online marketing bureau Distilled, komt naar Nederland. ‘Wat zijn de do’s en dont’s van contentmarketing?’ Op deze vraag zal zij tijdens haar verhaal op het Friends of Search congres, op 19 februari in Amsterdam, antwoord geven. Ze licht in dit interview al een tipje van de sluier op. Wat moet je in 2015 wel doen, maar vooral; wat niet?
Is contentmarketing niet hetzelfde als linkbuilding?
Ha! Nou contentmarketing is niet echt een benaming waar ik fan van ben. Ik heb een beschrijving van het begrip:
“Contentmarketing is the marketing and business process for creating and distributing relevant and valuable content to attract, acquire, and engage a clearly defined and understood target audience – with the objective of driving profitable customer action.“
De reden dat ik geen fan ben van deze term is omdat het doet denken dat ‘traditionele’ marketing niet werkt. Er is wat mij betreft geen verschil tussen marketing en contentmarketing.
Maar om antwoord te geven op jouw vraag: Nee, ik denk niet dat contentmarketing hetzelfde is als linkbuilding. Het is zeker mogelijk om content te creëren met als doel om links van andere sites en social media te verkrijgen. Dat zou je kunnen zien als een vorm van contentmarketing, maar dat is natuurlijk niet de enige vorm.
LEES MEER / CONTENTMARKETINGOPLEIDINGEN / INSCHRIJVEN GRATIS WEBINAR CONTENTMARKETING
Wilt u de winstgevendheid van uw organisatie verhogen?
Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul uw e-mailadres in en ontvang de video.Mogelijk ook interessant
In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.
Laat een reactie achter