Traditionele advertising worstelt met zijn bestaansrecht. Reden voor een identiteitscrisis is er niet, wél tot het omarmen van de nieuwe realiteit.
Traditionele advertising verkeert in een identiteitscrisis. Weet niet meer wie of wat of waarheen, waarvoor. Intussen wordt het steeds moeilijker om de aandacht te trekken van de wegbewegende consument, die steeds méér kanalen en steeds méér on demand media en native advertising consumeert. Onderwijl doen uitgevers en exploitanten van traditionele advertentieruime er alles aan om reclame-ontwijkend gedrag het hoofd te bieden.
Begrijpelijk, want de situatie wordt zo langzamerhand nijpend. Zo heeft 35% van álle YouTube-gebruikers AdBlock geïnstalleerd, een tool die reclame elimineert tijdens de videoconsumptie. En op 1 miljard gebruikers wereldwijd en ruim 7 miljoen in ons land beloopt dat inmiddels kritische aantallen. In dit licht kondigde YouTube onlangs een abonnementsdienst aan die advertentievrij kijken voor een vast bedrag per maand aanbiedt, geschoeid op de leest van het Spotify Premium model.
LEES MEER / CONTENTMARKETINGOPLEIDINGEN / INSCHRIJVEN GRATIS WEBINAR CONTENTMARKETING
Wilt u de winstgevendheid van uw organisatie verhogen?
Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul uw e-mailadres in en ontvang de video.Mogelijk ook interessant
In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.
Laat een reactie achter