Marketing Management

De acht musthaves van content marketing

leadership

Een goede contentmarketingstrategie is essentieel voor het succes van uw bedrijf. Dat beschreven we al in een eerdere blog op Say X. Daarin werd duidelijk welke stappen een organisatie moet nemen om een goede strategie neer te zetten. Inmiddels wordt het belang van contentmarketing anno 2014 binnen de meeste organisaties ook erkend; ongeveer negentig procent van de business-to-business (B2B) marketeers is bezig met een bepaalde vorm van contentcreatie. Grote kans dus dat uw bedrijf hier ook mee bezig is en dat u het creëren van voldoende content als een grote uitdaging ziet. Welke vormen van content kunt u het beste gebruiken? Wij zetten de musthaves voor het succes van uw contentmarketingstrategie op een rijtje:

1. Blogs

Regelmatig bloggen kan veel voordelen met zich meebrengen (lees hier meer over via deze link). Het kan bijvoorbeeld helpen om naamsbekendheid te vergroten, een relatie op te bouwen met klanten, de vindbaarheid op het internet te vergroten en het verkeer naar een website te verhogen.

2. E-books

Met behulp van een e-book of e-magazine kunt u eenvoudig online interessante content met uw klanten delen. Zorg ervoor dat niet alleen de tekst, maar ook het beeld aantrekkelijk is! Er zijn tegenwoordig handige tools beschikbaar (kijk bijvoorbeeld eens op flippingbook.com) waarmee u eenvoudig een mooi e-book kunt produceren.

3. Video’s

Mensen hebben tegenwoordig geen tijd en minder zin om lange teksten te lezen. Ze willen snel en duidelijk een boodschap ontvangen. Met video is dit eenvoudig. Dus: minder tekst, meer beeld. Het leuke is dat video’s ook makkelijk te verspreiden zijn via social media of via YouTube of Vimeo.

4. Motion graphics

Een motion graphic is een animatievideo waarin u op een effectieve manier uw bedrijf, product, website, app en andere zaken uitlegt. Het is de combinatie van audiovisuele aspecten die de motion graphic zo succesvol maakt. Door het gebruik van tekst, beeld en geluid kan de boodschap zeer effectief gecommuniceerd worden. Kijk eens op de website van MotionXperience voor meer uitleg.

5. SlideShare

De zestig miljoen gebruikers van SlideShare weten het al: deze site is een prachtige manier om content te delen. SlideShare is op dit moment het grootste contentmarketingplatform ter wereld. Alle content die u produceert kunt u hier delen. Daarmee wordt het bereik van uw uitingen nog groter!

6. Social media

Social media is één van de belangrijkste manieren om content met doelgroepen te delen. Hoe posts er precies uitzien is ook belangrijk. Meer hierover leest u in onze eerdere blogs: ‘de perfecte social media post’ of ‘de beste content voor social media’.

7. E-mailmarketing

E-mailmarketing is een effectieve manier om klanten te informeren. Klanten kunnen zich via uw website of via andere acties inschrijven om via de e-mail op de hoogte te blijven van het nieuws rondom uw organisatie en zijn dus benieuwd naar de dingen die u wilt delen. Maak hier zeker gebruik van.

8. Webinars

Webinars zijn perfect om klanten online meer te vertellen over uw product of dienst en te betrekken bij de organisatie. Deelnemers kunnen een webinar rechtstreeks op hun eigen computer volgen en dat maakt deze vorm van content erg toegankelijk. Deel tijdens een webinar interessante informatie en ga de dialoog met uw klanten aan. Interactieve webinars zijn namelijk aantrekkelijker.

[alert type=”info” title=”Leestip: Relaties zijn de sleutel tot succes bij contentmarketing. Het idee is even eenvoudig als geniaal. “] Lees dit artikel

Wilt u de winstgevendheid van uw organisatie verhogen?

Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul uw e-mailadres in en ontvang de video.
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Mogelijk ook interessant

In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten