Markus Frind werkt één uur per dag heeft datingsite PlentyOfFish na twaalf jaar voor 575 miljoen dollar verkocht. Hoe hij dat klaarspeelt? Gewoon door dingen eenvoudig te houden.
Het is halverwege 2009 en om tien uur ‘s ochtends trekt Markus Frind de deur van zijn appartement achter zich dicht en gaat hij naar zijn werk. Het is maar een klein stukje lopen door het centrum van Vancouver, maar toch voelt het op de een of andere manier als een hele trektocht. En dat komt niet doordat Frind lui zou zijn. Nou ja, hij is wel een beetje lui, maar daar gaat het nu even niet om. Het probleem is dat hij nog steeds moet wennen aan het idee dat zijn woon-werkverkeer inmiddels meer behelst dan de afstand tussen zijn slaapkamer en zijn woonkamer.
Frinds online datingbedrijf Plenty of Fish is sinds kort gevestigd op de 26everdieping van een wolkenkrabber in het centrum van de stad, met een ronddraaiend restaurant op de bovenste verdieping. De glanzende ruimte zou makkelijk dertig man personeel kunnen herbergen, maar als Frind binnenkomt, is het er akelig stil – het is gewoon een kamer met nieuw tapijt, versgeschilderde muren en acht platte computerschermen. Frind gooit zijn tas in een hoek en valt neer op een stoel voor een van de schermen.
Als hij op zijn bureau kijkt, treft hij een opdracht van 180 duizend dollar die op zijn handtekening wacht. De opdracht komt van VideoEgg, een bedrijf in San Francisco dat Frind betaalt om een serie commercials voor Budweiser in Canada op touw te zetten. Zoals de meeste van zijn adverteerders heeft deze hém weten te vinden. Tot een week terug had Frind zelfs nog nooit van VideoEgg gehoord. Maar als je iedere maand zo’n 1,6 miljard webpagina’s levert, is er een gerede kans dat je adverteerders gaat opvallen.
LEES MEER / BUSINESS INNOVATIE OPLEIDINGEN / INSCHRIJVEN GRATIS WEBINAR BUSINESS INNOVATION
Wilt u de winstgevendheid van uw organisatie verhogen?
Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul uw e-mailadres in en ontvang de video.Mogelijk ook interessant
In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.
Laat een reactie achter