PepsiCo zet stevig in op content marketing en digitale kanalen. Maar het bedrijf van de dranken en levensmiddelen ondervindt ook de nodige uitdagingen.
Want hoe zorg je dat je inspanningen op nieuwe platformen net zoveel opbrengen als marketeers gewend zijn van uit het tijdperk van televisie? Sebastian Micozzi – de belangrijkste marketeer bij het Amerikaanse bedrijf – deelt zijn belangrijkste lessen en vragen met The Drum.
De eigenlijke eerste stappen in content markerting vinden al plaats in de jaren tachtig van de vorige eeuw. Het meesturen van Pepsi op de Space Shuttle Challenger in 1985 groeide uit tot een eerste contentcampagne.
Maar, zo weet het bedrijf inmiddels, produceren van opvallende en goede content is niet langer voldoende. Schaalbaarheid is een van de belangrijkste termen die onder de marketeers wordt gebruikt. Zo heeft het Facebook gevraagd om een oplossing te bouwen voor het geven van een duwtje aan de video’s op dat andere populaire platform, YouTube.
LEES MEER / CONTENTMARKETINGOPLEIDINGEN / INSCHRIJVEN GRATIS WEBINAR CONTENTMARKETING
Wilt u de winstgevendheid van uw organisatie verhogen?
Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul uw e-mailadres in en ontvang de video.Mogelijk ook interessant
In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.
Laat een reactie achter