Bedrijven zijn zich in toenemende mate bewust van het nut van content marketing. Volgens onderzoek van het Content Marketing Institute maakt 90% van de B2B-marketeers dan ook reeds gebruik van deze vorm van marketing en geeft 60% aan hier in de toekomst meer aandacht aan te willen besteden.
Om bedrijven te helpen bij het opzetten van een content strategie, is in het artikel “De Content Marketing Explosie!!” onder andere ingegaan op de hoofddoelen van een content marketingstrategie en zijn populaire tactieken besproken om invulling te geven aan deze strategie. Kortom, een erg handig artikel om een dergelijke strategie op te zetten. Maar waarom is content marketing zo interessant om in te zetten en, niet geheel onbelangrijk, wat is het resultaat dat kan worden verwacht?
Karen Webbervan Content+ heeft een autopsie op content marketing uitgevoerd en de resultaten gepresenteerd in de Infographic: The anatomy of content marketing: the heart of online success.” De Infographic maakt duidelijk dat de inzet van content, correctie, kwalitatief goede content een positieve bijdrage kan leveren aan het bedrijfsimago. Met kwalitatief goede content kan immers expertise worden uitgedragen en daarbij in het hoofd van de lezer het imago van bijvoorbeeld productexpert worden opgewekt.
Verder resulteert het inzetten van content onder andere in een verhoogde zichtbaarheid bij de doelgroep. Dit omdat de doelgroep frequent informatie van het bedrijf onder ogen krijgt. De Infographic toont dat het gebruik van blogs op bedrijfspagina’s dan ook resulteert in grofweg 55% meer bezoekers. Aangezien de Infographic aangeeft dat 70% van de consumenten liever via artikelen kennismaakt met bedrijven dan via advertenties, kan de inzet van content bedrijven ook helpen voet aan de grond te krijgen.
Voor meer informatie over de resultaten van het gebruik van content marketing verwijs ik graag door naar de onderstaande Infographic.
Bron: Barbarae Berkhout – Marqit
Wilt u de winstgevendheid van uw organisatie verhogen?
Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul uw e-mailadres in en ontvang de video.Mogelijk ook interessant
In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.
Laat een reactie achter