Geconfronteerd met de continue dreiging om gedisrupt te worden door globalisatie, het internet, opkomende economieën en andere trends zetten bestaande bedrijven interne innovatie groepen op. Deze groepen adopteren vaak de werkwijzen van start-ups en versnellers. Liever disruption en innovatie dan directe concurrentie, liever customer development dan product development, liever wendbaarheid en snelheid dan lage kosten.
Maar paradoxaal genoeg, ondanks de niet uit te putten middelen, is innovatie binnen een bestaande organisatie veel lastiger dan binnen een start-up. Voor veel bedrijven voelt het alsof innovatie alleen tot stand komt door heldendaden en niet door het ontwerpen ervan. De vraag is uiteraard – wat gaat er mis?
Casus: huidige manier van innoveren
Herken je deze situatie? Het is een situatie die ik bij verschillende organisaties heb meegemaakt.:
Er is een applicatie gekocht door een enthousiaste manager want “dat maakt de dienstverlening naar onze “klanten” beter. De applicatie is voorzien van de nieuwste functionaliteiten op het gebied van online dienstverlening, paar koppelingen regelen met de back-office en klaar is kees. De applicatie moet vervolgens uitgerold worden in het team of de organisatie, een aantal processen moeten lean gemaakt worden, en iedereen moet verplicht een knoppen training volgen.
LEES MEER / BUSINESS INNOVATIE OPLEIDINGEN / INSCHRIJVEN GRATIS WEBINAR BUSINESS INNOVATION
Wilt u de winstgevendheid van uw organisatie verhogen?
Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul uw e-mailadres in en ontvang de video.Mogelijk ook interessant
In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.
Laat een reactie achter