Content creëer je als onderneming in de eerste plaats om klanten of prospects te helpen bij het invullen van een concrete informatiebehoefte of het oplossen van een concreet probleem. Juiste instelling, maar ze bevat – zeker voor grotere organisaties – een belangrijke valkuil. De content moet ook intern doorsijpelen, zodat elke werknemer (en zeker zij die klantencontact hebben) op dezelfde inhoudelijke lijn blijven. Hoe pak je dat het best aan?
Als autofabrikant stel je vast dat veel potentiële kopers op zoek zijn naar informatie over technologie die zuinig rijden mogelijk maakt. In plaats van of naast een promotiecampagne over je eigen technologie, start je met het produceren van content voor paid, owned en earned media over alles wat met zuinig rijden te maken heeft. Op die manier help je lezers en kijkers bij vraagstukken over het onderwerp, engageer je hen en werk je aan je positionering als merk. En vroeg of laat komt het publiek dat je opbouwde in contact met jouw productoplossingen. Contentmarketing pur sang, die zoals het hoort zeer gericht is op wat de doelgroep wil vernemen over zuinig rijden.
LEES MEER / CONTENTMARKETINGOPLEIDINGEN / INSCHRIJVEN GRATIS WEBINAR CONTENTMARKETING
Wilt u de winstgevendheid van uw organisatie verhogen?
Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul uw e-mailadres in en ontvang de video.Mogelijk ook interessant
In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.
Laat een reactie achter