In 2009 publiceerde Joe Pulizzi het boek ‘Get content, get customers’. Met dit boek ontketende de Amerikaanse uitgever van bedrijfsbladen een revolutie. De content marketingrevolutie! Sindsdien raken marketing- en communicatieprofessionals er niet over uitgepraat. Toch eindigen hun opwindende gesprekken dikwijls in Babylonische spraakverwarringen. Door de komst van veel nieuwe, vaak overzeese begrippen zien we door de bomen het bos niet meer. Branded content, inbound marketing, content curation, brand journalism, content syndication, corporate media, custom media, content creation, brand publishing, content strategy, etcetera.
Wat is content marketing nou helemaal? Voor wie is het bedoeld? Wat kun je er eigenlijk mee? En waarom zijn in het kielzog van content marketing zoveel verwarrende spin-offs ontstaan? Aan de hand van rake misverstanden en praktische voorbeelden geeft André Bisschop antwoord op al deze vragen. Een inspirerende, maar hyper vrije sessie die het begrip ‘content marketing’ en de werking ervan in de praktijk laat zien. André geeft tevens een opdracht waardoor de kracht van contentmarketing in de praktijk zult ervaren. Op basis van een doelstelling en doelgroep data gaat u in teams aan de slag. U verzint een creatieve campagne met content als leidraad. De campagnes bespreken we met elkaar. Het beste verhaal wint.
.
Docent
Na jaren als creative director bij custom mediabedrijven als MediaPartners, RHBM en Axioma te hebben gewerkt, begon André Bisschop rond 2012 met El Contento. André is bevlogen en kan niet tegen de zesjes-cultuur. Stand out or don’t bother. Hij vindt dat een spannende ambitie. Als creative director heeft hij communicatieconcepten ontwikkeld voor diverse bedrijven, waaronder ZilverenKruis, KLM, ING en Biodermal.
Voor wie?
De Masterclassreeks is bedoeld voor marketing- en communicatieprofessionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van contentmarketing en communicatiemanagement.
Tijdstip en datum
De Masterclass ‘De kracht van contentmarketing in de praktijk’ vindt plaats op vrijdag 12 december 2014 van 13.30 uur tot 16.30 uur. Inloop is vanaf 13.00 uur.
Locatie
De Masterclass vindt plaats aan de Hogeschool Utrecht.
Investering
Voor deze masterclass betaalt u EUR 95,-. (ex BTW)
Inschrijven
U kunt zich inschrijven voor een of meerdere masterclasses, via deze link.
Gerelateerde masterclasses ‘Communicating the Content’
Masterclass 1: Drivers van effectieve Content Marketing – dr. Suzanne de Bakker (SDB Communicatie)
Masterclass 2: Content marketing op LinkedIn made easy- Marcel Molenaar (LinkedIn Benelux)
Masterclass 3: Contentmarketing bootcamp: aan de slag met content! – Carlijn Postma (The Post)
Masterclass 4: De krachtige werking van content marketing – Andre Bisschop (El Contento)
Het bericht Masterclass: De krachtige werking van contentmarketing -12 dec verscheen eerst op Content Marketing Management.
Wilt u de winstgevendheid van uw organisatie verhogen?
Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul uw e-mailadres in en ontvang de video.Mogelijk ook interessant
In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.
Laat een reactie achter