Inbound marketing draait om het meten van het online succes om zo de organisatie te laten groeien. Als inbound marketeer promoot je jouw content regelmatig op LinkedIn. Natuurlijk ben je benieuwd welke content nu het meest succesvol is. In het kader hiervan heeft LinkedIn twee nieuwe tools geïntroduceerd: Content Marketing Score en Trending Content. Hiermee kun je jouw social media marketing nog effectiever maken. Helaas is de laatstgenoemde tool nog niet beschikbaar in Nederland, maar we kunnen je natuurlijk alvast een voorproefje geven. Deze tools helpen je het succes van jouw organisatie te meten en geven inzicht in welke content werkelijk succesvol is.
Ik heb de mogelijkheden van Content Marketing Score bekeken en onderzocht waar Trending Content nuttig voor kan zijn. In dit artikel lees je mijn bevindingen.
Content Marketing Score
De Content Marketing Score geeft inzicht in de invloed die jouw organisatie heeft op LinkedIn via content marketing. Deze score resulteert uit de betrokkenheid van de doelgroep met jouw content, via onder meer bedrijfspagina’s, gesponsorde updates en groepen.
De Content Marketing Score geeft daarnaast weer hoe jouw content presteert ten opzichte van concurrerende organisaties. Daarbij kun je jouw content marketing resultaten vergelijken met andere organisaties op basis van geselecteerde opties, zoals regio, sector en organisatiegrootte.
Wil je zien hoe jouw organisatie er momenteel voor staat? Je kunt jouw Content Marketing Score nu opvragen. Deze infographic geeft alvast een voorbeeld van welke informatie je kunt verwachten. Ben je nog niet tevreden over jouw score? Bekijk dan eens de aanbevelingen die LinkedIn jou aandraagt. LinkedIn geeft duidelijk aan hoe je jouw score in de toekomst kunt verbeteren.
Trending Content
Bij het ontwikkelen van een inbound marketing strategie, is het van belang om te weten welke topics actueel zijn binnen jouw doelgroep. Trending Content geeft je inzicht in welke onderwerpen en artikelen worden gedeeld en gelezen op LinkedIn. Deze tool geeft per sector de top 3 trending topics en top 15 meest gedeelde artikelen weer. Ook worden per topic de meest gedeelde artikelen gevisualiseerd middels een grafiek. Hier kun je als marketeer optimaal gebruik van maken bij het creëren van content, omdat je weet welke onderwerpen populair zijn.
Hoewel Trending Content nog niet beschikbaar is in Nederland, biedt de Content Marketing Score van LinkedIn al toegevoegde waarde. Met deze tool kun je de invloed die jouw organisatie heeft via content op LinkedIn meten en verbeteren. En daar zijn we dol op in inbound marketing land!
Wat vind jij van deze nieuwe LinkedIn tools? Ik ben benieuwd naar jouw reactie!
Bron: Suus van de Wijdeven – Heuvel Marketing
Wilt u de winstgevendheid van uw organisatie verhogen?
Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul uw e-mailadres in en ontvang de video.Mogelijk ook interessant
In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.
Laat een reactie achter