Signaleer jij het ook? Storytelling in nieuwsbrieven? Ik werd er laatst zelfs door een klant op gewezen. En dat vond ik eigenlijk wel grappig. Want ondanks het feit dat mijn klant zich in een traditionele branche bevindt, vertelde hij dat zijn aandacht gelijk getrokken was.
Juíst omdat het verhaal enorm persoonlijk was en het leek alsof er speciaal een brief aan hem geschreven werd. De nieuwsbrief viel op tussen alle andere saaie nieuwsbrieven. En dat vond ik ontzettend tof om te horen. Vandaar, hier een kort blogje om ervoor te zorgen dat jij er ook klaar voor bent. Om persoonlijk en geïnspireerd te schrijven aan je klant.
Nu is het natuurlijk wél de vraag of bedrijven überhaupt zulke nieuwsbrieven durven te schrijven. Zeker de grotere. Ik bedoel, het is toch eng: afwijken van de geijkte paden. Zelfs voor kleinere bedrijven geldt dat. En ik snap dat ook wel, want het is best eng. De eerste keer dat ik het zelf deed naar mijn klanten, had ik ook best kleffe handen. Eerlijk is eerlijk. Dus laat ik niet te stoer doen. Maar uiteindelijk viel mijn nieuwsbrief wel op. Positief nota bene. En dat was voor mij de reden om ermee verder te gaan. Zeker omdat het bij ons als bedrijf, gespecialiseerd bovendien in storytelling, bij uitstek past.
Het gevaar, of nee, het moeilijke echter, is dat je soms voor een persoonlijke nieuwsbrief de benodigde inspiratie mist. Maar dat treft, want speciaal over dit onderwerp interviewde ik Christine Algera. Een leuke, spontane, enthousiaste en enorm goede tekstschrijfster die helemaal meegaat met haar tijd en onlangs een online programma lanceerde waarmee zij haar klanten leert goede verhalen te schrijven. Het is dan ook alweer de tweede keer dat ik haar interview. De eerste keer betrof een videointerview waarin zij tips gaf over hoe je een goede over-mij-pagina schrijft.
In mijn nieuwste interview met Christine echter, een heuse podcast, geeft ze tips over hoe je een goede storytellingnieuwsbrief schrijft. Tevens vertelt ze over de nieuwste trends die zij signaleerde op gebied van storytelling. Ze benadrukt bovendien dat je niet continu je merkverhaal hoeft uit te dragen en daar ben ik het volledig mee eens. Gedurende het interview legt Christine uit dat storytelling helpt de binding met je klant en community te maken en vergroten. Tenminste, als je het goed doet uiteraard, de intentie er is en je jouw boodschap overtuigend overbrengt.
Ik zou zeggen, luister naar deze aanstekelijke tekstschrijfster.
Wilt u de winstgevendheid van uw organisatie verhogen?
Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul uw e-mailadres in en ontvang de video.Mogelijk ook interessant
In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.
Laat een reactie achter