Laatst las ik een interessant artikel over een content marketeer die een heel simpel trucje uithaalde en daarmee ontzettend veel aandacht trok voor zijn artikel en zijn blog. Daarnaast zorgde hij voor waardering en erkenning van mensen in hetzelfde gebied als waar hij actief is. Tegelijkertijd stond hij aan de basis van een langdurige relatie, die hem in de toekomst kan helpen om nog eenvoudiger zijn content aan de man te brengen.
Het idee is even eenvoudig als geniaal. Hij zorgde ervoor dat hij meerdere personen citeerde of noemde in zijn artikel. Vervolgens stuurde hij een e-mail naar deze mensen met de mededeling dat ze genoemd werden in zijn artikel, en of ze misschien zin hadden om zijn artikel op hun eigen website te delen. Door deze actie zorgde hij er enerzijds voor dat mensen hem waardeerden door geheel vrijwillig hun naam te noemen, terwijl hij anderzijds er voor zorgde dat zijn artikel gelezen zou worden door een hele nieuwe aanwas aan geïnteresseerden.
Hij creëerde dus toegevoegde waarde voor anderen en kreeg er het dubbele voor terug. Het deed mij beseffen dat linkbuilding en contentmarketing voor het grootste gedeelte gaan om het opbouwen en onderhouden van relaties. Het belangrijkste daaraan om te onthouden is dat het niet alleen gaat om het promoten van je content. Uiteraard is het leuk als mensen jouw artikel delen op hun site of op social media, maar dit simpele trucje is er vooral op gericht om de relatie voor beide aantrekkelijk maken.
Betekenisvolle relaties
De post die hij schreef zal niet voor eeuwig op het internet staan. Als er één ding is waar we het als contentmarketeers wel eens over kunnen zijn, is dat je constant goede content moet blijven leveren om op te vallen en succesvol te zijn. Het zijn echter de relaties die je opbouwt die zorgen voor goodwill en een lang leven beschoren zijn.
Door elkaar te noemen en content met elkaar te delen, zullen mensen op de hoogte zijn en blijven van het bestaan van elkaars blog. Slimme marketeers zullen geen mogelijkheid onbenut laten om relaties met andere contentmarketeers positief te beïnvloeden en om daar op de lange termijn de vruchten van te plukken.
Jouw doel in deze gekke wereld van de contentmarketing is om anderen te helpen. Als je eenmaal bekend staat als iemand die anderen helpt, dan zul je zien dat mensen sneller geneigd zijn om iets voor jou te doen. Het is misschien verleidelijk om een simpel e-mailtje te sturen met enkel als doel om gepromoot te worden. Je zult echter al snel merken dat je beter een langdurige relatie kunt opbouwen zodat het niet bij eenmalige promotie blijft.
LEES MEER / CONTENTMARKETINGOPLEIDINGEN / INSCHRIJVEN GRATIS WEBINAR / DOWNLOAD GRATIS WHITE PAPER
Wilt u de winstgevendheid van uw organisatie verhogen?
Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul uw e-mailadres in en ontvang de video.Mogelijk ook interessant
In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.
Laat een reactie achter