Je verhaal vertellen wordt steeds belangrijker. In mijn laatste blog ging ik enkel in op creatieve storytelling binnen Instagram. Instagram is natuurlijk niet de enige. Ook LinkedIn introduceerde afgelopen week opnieuw een bekend advertentieformaat, maar helemaal nieuw op LinkedIn: een carrousel. Kortom een aantal interessante nieuwigheidjes die we graag even met je delen.
Kort, korter, kortst
Terwijl het inzetten van video steeds vluchtiger wordt, introduceerde Instagram gisteren IGTV. Een video kanaal waar juist verticale video’s met een langere tijdsduur worden toegelaten. Met als doel gewoonweg aanwezig zijn op een plek waar personen dagelijks hun tijd besteden aan het kijken van meer online video’s.
Nu kun je video’s plaatsen van maximaal 60 seconden, maar bij IGTV zijn video’s tot 1 uur toegestaan. Je kunt IGTV vinden als individuele app, maar ook bovenaan in je menuutje van Instagram.
De concurrentie met YouTube is ON! Voorlopig kan Instagram nog niet opboksen tegen YouTube, maar de verwachtingen zijn hoog. Waarschijnlijk wordt het succesvoller dan Facebook’s Watch. De Facebook Family of Apps ging al eerder de strijd met het videoplatform aan.
Kopen, kopen, kopen
Een tijdje terug heb ik het gehad over shoppable posts binnen de Instagram-nieuwsfeed. Nog leuker: nu ook beschikbaar in Stories. Net zoals in de nieuwsfeed is het mogelijk om door middel van ‘tags’ je producten te labelen. De focus voor Stories ligt nog steeds op inspiratie en het delen van snelle content, maar het wordt jou als dedicated fan – bij het volgen van een bedrijf – steeds makkelijker gemaakt om snel een aankoop te doen van producten van jouw favoriete merk. Spenden maar!
Deze volgende – logische – stap voor Instagram laat zien dat ze er alles aan doen om inspiratie om te zetten in actie. Doordat Instagram een platform is met de focus op beeldmateriaal en lifestyle, mocht winkelen op Instagram niet ontbreken. Shopping op Instagram geeft die extra impuls en zet deze om naar omzet.
Zelf ben ik groot fan van Stories dus ik ben erg blij met deze mogelijkheid voor onze klanten. Nu is deze functie enkel nog beschikbaar voor grote adverteerders, maar de verwachting is dat we hier vanaf juli allemaal gebruik van kunnen maken.
[alert type=”info” title=”Wilt u weten welke marketing opleiding bij u past? “] Klik hier en u weet het direct
Een soort van nieuw
Vrijwel ieder social platform begreep het al veel langer: vertel je verhaal aan je doelgroep en zet aan tot actie. Business platform LinkedIn bleef nog een beetje achter, maar vanaf nu bereik je je zakelijke doelgroep ook door middel van een bekend advertentieformaat: een carrousel advertentie.
LinkedIn meet standaard metrics zoals CTR en het aantal behaalde doelen, maar met het inzetten van de carrousel advertentie kunnen ook kliks en impressies per individuele kaart worden gemeten. Het platform heeft aangegeven dat bijna 75% (!) van de beta testers hogere CTR-percentages heeft opgemerkt.
Door het hoge interactieve gehalte van een carrousel-formaat trigger je je zakelijke doelgroep en lok je interactie uit. Benut deze introductie door je verhaal uitgebreider te vertellen en val op in ieders LinkedIn-nieuwsfeed.
Auteur: Adriënne van Liempd
Bron: Social advertising nieuws: stimuleer je doelgroep met deze nieuwigheidjes
Wilt u de winstgevendheid van uw organisatie verhogen?
Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul uw e-mailadres in en ontvang de video.Mogelijk ook interessant
In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.
Laat een reactie achter