Het managen van zakelijke relaties & keuze van een goed CRM-systeem
Voor ieder aspect in een onderneming kunt u een specialist aannemen. Maar met het managen van uw zakelijke relaties ligt het anders, dit komt omdat er zo’n grote gevoelswaarde en persoonlijke factor bij komt kijken. De juiste ondersteuning op CRM-gebied lijkt dan ook niet bij een mens gezocht te moeten worden, maar bij een machine. Hierdoor houdt u tijd over voor de persoonlijke factor. Maar hoe beslist u welk CRM-systeem bij u en uw onderneming past?
Bepalen van behoeftes
Het is belangrijk dat u weet wat uw behoeftes zijn. Met een klein klantenbestand zou Excel nog kunnen volstaan, maar met veel relaties is dat lastig te overzien.
Overzicht houden
Wanneer uw bedrijf groeit en u merkt dat u het overzicht verliest, en geen controle meer kunt houden is het tijd voor meer ondersteuning op dit vlak. De inzet van een online tool is een handige, een veelal goedkopere oplossing en heeft daarbij nog meer voordelen. Het systeem is namelijk altijd up-to-date en online toegankelijk.
Keuze van een goed CRM-systeem
Er zijn meer dan genoeg online CRM-systemen waaruit een keuze gemaakt kan worden. Maar hoe weet u zeker welk systeem geschikt is voor uw onderneming en het beste bij u past? Er zijn een aantal dingen die u zich moet afvragen bij de keuze van een CRM-systeem, wilt u bijvoorbeeld
- Projecten managen
- Agenda’s beheren
- Uren registreren
- Contactmomenten vastleggen
Daarnaast kunt u zich afvragen of het CRM-systeem mobiel toegankelijk moet zijn doormiddel van een app, in hoeverre gaat uw organisatie met het systeem werken? En doen alleen de verkopers dit of zal het systeem ook worden gebruikt door de klantenservice? Betrek eventueel uw werknemers bij de keuze van een CRM-systeem. Zij zullen er hoogstwaarschijnlijk veel mee te maken krijgen en er zo efficiënt mogelijk mee moeten werken.
[alert type=”info” title=”Wilt u weten welke ICT opleiding bij u past? “] Klik hier en u weet het direct
Inrichting van het CRM-systeem
Door gebruik te maken van de technologische mogelijkheden is het inrichten van uw nieuwe CRM-tool zo gedaan en kost het weinig tijd. Zo maken de nieuwste CRM-systemen bijvoorbeeld gebruik van technologieën waarmee u de acties op social media van uw klanten op de voet kunt volgen. Deze worden dan automatisch weergegeven in uw CRM-systeem en kunt u hier gemakkelijk op inspelen.
Zakelijke relaties managen
Het managen van uw zakelijke relaties was nog nooit zo gemakkelijk! Omdat een CRM-systeem optimaal ingevuld en up-to-date ingevuld is bent u altijd op het juiste moment van de belangrijkste gebeurtenissen op de hoogte, zo wordt de band met uw klanten nog sterker!
Bron: Het managen van zakelijke relaties
Wilt u de winstgevendheid van uw organisatie verhogen?
Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul uw e-mailadres in en ontvang de video.Mogelijk ook interessant
In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.
Laat een reactie achter